Friday 20 May 2016

Trash Fashion Project - Upcykling w modzie

Facebook
English
Italiano

Trash Fashion Show, Calcata, Sierpien 2014
TFS video

Sterta gazet i papierów, plastikowa folia, trochę tępawe nożyczki, klej, tysiace zszywek… i jakieś przypadkowe skrawki materiałów, kolorowe spray’e. Tak zaczęła się moja pierwsza kolekcja ubioru z materiałów wtórnych…


Pomysł na tworzenie kostiumów z tego co mam pod ręka, zrodził się prawie 6 lat temu, kiedy to przeprowadziłam sie z Londynu do Włoch i osiedliłam się w małym  miasteczku na skale wulkanicznej, blisko Rzymu, o nazwie Calcata… Przyjechałam tutaj z moim znajomym fotografem z Los Angeles i wraz z nim planowaliśmy zrealizować wspólny projekt fotograficzny w ciągu miesiąca. Niestety, ograniczeni środkami finansowymi, jak również w pewnym stopniu dostępem do “świata” - Calcata słynie z limitowanego dostępu do internetu oraz sygnału telefonicznego - nie byliśmy w stanie zorganizować całego zespołu potrzebnego nam do sesji fotograficznych. I tak, mieliśmy do wyboru – albo się poddać i zamiast projektu zrobić sobie wakacje w Calcacie, albo spróbować zadziałać tylko we dwójkę… Zdecydowaliśmy się jednak, że wspólnie naszymi siłami stworzymy cały departament artystyczny – makijaż, włosy i kostiumy wzięłam na swoje barki, znalezienie modelek (wśród lokalnych dziewczyn), miejsc na zdjęcia i ich robienie pozostało w jego rękach.



Zaczęłam zbierać stare gazety z barów, by powstały pierwsze kostiumy. 
Niestety w Calcacie wraz Mikiem udało nam się zorganizować tylko dwie sesje i nie zdołaliśmy doprowadzić naszego projektu do końca-Mike wrócił do LA, a ja zostałam w Calcacie, szukając fotografów, którzy byliby zainteresowani realizowaniem mojego pomysłu z ubiorami z papieru. 


Dzięki redakcji dwutygodnika dla polaków we Włoszech “Nasz Świat” zapoznałam się z utalentowanymi fotografami z Rzymu - Barbara Pawlukiewicz i Marco Carusotti, którzy zainteresowali się współpracą ze mną, dostarczyli mi stos makulatury i innych potrzebnych do projektu środków i tak zaczął się projekt Trash Fashion Project. Mój projekt ma charakter kalendarza, tworzę kreacje odpowiadające każdemu miesiącowi. .
Wspólnie z Barbara i Marco zrealizowaliśmy dwie sesje. Link z video naszej pracy od zaplecza można obejrzeć http://vimeo.com/64020063

Współpracuję również z innymi fotografami, zainteresowanymi moim projektem, lub też sama fotografuję.

Pokaz wszystkich 12-stu sukienek z papieru Trash Fashion, oraz sukni slubnej odbyl sie 15 Sierpnia 2014 na ryneczku w Calcata (prowincja Viterbo). 


                                
 

No comments:

Post a Comment